Tukang Paip, Elektik dan Pembinaan

Tukang Paip Azren Plumber & Contractor menjalankan kerja-kerja pembinaan bangunan baru, membaiki dan mengubahsuai bangunan sedia ada dan kerja-kerja berkaitan seperti pemasangan keseluruhan paip air dan sistem sanitary, paip rosak, tandas tersumbat pendawaian elektrik, memasang jubin, siling kapur, pagar, longkang dan kerja-kerja tanah.

Cari Maklumat

Saturday 2 January 2010

Kenapa Perlunya Tukang Paip

Mungkin ramai yang tidak sedar akan perlunya tukang paip sehinggalah berlakunya kerosakan dirumah. Ramai beranggapan kerja tukang paip ini mudah dan boleh dibuat sendiri. Perlu diingat bahawa memasang atau membaiki paip air tanpa kemahiran mencukupi boleh membuatkan kita kerugian dari segi tenaga, masa dan wang. Ada yang beranggapan bahawa tukang paip hanya diperlukan apabila kerja-kerja yang benar-benar sukar dilakukan sendiri. Adalah diingatkan kepada pengguna yang ingin memasang paip air baharu ataupun membaiki paip air yang rosak dirumah supaya memanggil tukang paip yang berlesen. Bagi yang ingin menjalankan kerja-kerja pemasangan paip air juga perlulah mengetahui bahawa mereka mestilah mempunyai permit yang sah yang dikeluarkan oleh SPAN. Tukang paip yang menjalankan pemasangan paip air adalah tertakluk kepada Akta 654 - Akta Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara. Mereka yang ragu-ragu akan akta yang ada perlulah merujuk akta tersebut di laman web SPAN berkaitan Akta Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara 2006. Ini bagi mengelakkan kita dari melanggar akta yang berkenaan.

About Me

Azren Plumber & Contractor berdaftar dengan SSM bagi menjalankan kerja-kerja pembinaan, Memiliki lesen SPAN kategori A2 untuk memasang paip air utama dan juga kediaman. Memohon bekalan air baru untuk kediaman, kedai dan lain-lain premis yang memerlukan bekalan air paip. menjalankan kerja-kerja penyambungan semula bekalan air, kerja-kerja tapping dan membaiki semua kerosakan paip air.

Lintasan Parit

Lintasan Parit